BLW papu | Bloghttp://www.blwpapu.pl/Ostatnie posty na blogu/img/logo.gifplMuffinki gruszkowe z amarantusem, bezglutenowehttp://www.blwpapu.pl/przepis/muffinki-gruszkowe-z-amarantusem-bezglutenowePuszyste, mięciutkie i wilgotne babeczki, naładowane gruszkami i poppingiem z amarantusa - a dzięki temu pełne witamin, minerał&oacute;w i cennych składnik&oacute;w. Lekko słodkie, choć dominuje w nich charakterystyczny smak amarantusa. To propozycja na smaczne, sycące i pożywne śniadanko - choć u nas babeczki podjadamy czasami przez cały dzień ;-)Sat, 18 Nov 2017 22:10:00 +0100http://www.blwpapu.pl/przepis/muffinki-gruszkowe-z-amarantusem-bezglutenowePlacki owsiane z jabłkami i gruszkamihttp://www.blwpapu.pl/przepis/placki-owsiane-z-jablkami-i-gruszkamiPieczone placuszki z płatkami owsianymi, jabłkami, gruszkami i cynamonem. Idealne śniadanko, kt&oacute;re na długo nasyci oraz dostarczy energii i siły. Taka zapiekana, owocowa owsianka jest bogata w białko, aminokwasy, szereg witamin i minerał&oacute;w, przeciwutleniacze, błonnik i cenne kwasy tłuszczowe - a to wszystko za sprawą owsa i naszych rodzimych owoc&oacute;w :)Mon, 16 Oct 2017 14:20:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/placki-owsiane-z-jablkami-i-gruszkamiPierogi leniwe - delikatne, najlepszehttp://www.blwpapu.pl/przepis/pierogi-leniwe-delikatne-najlepszePyszne pierożki leniwe w tradycyjnym wydaniu, proste do wykonania nawet dla gotujących inaczej :) Można serwować w wersji ugotowanej lub podsmażone na maśle klarowanym&nbsp; - wtedy pierogi stają się mocno puszyste. Dzięki małej ilości mąki i braku białka są delikatne, rozpływające się w ustach - zwłaszcza w wersji podsmażonej.Sat, 07 Oct 2017 18:15:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/pierogi-leniwe-delikatne-najlepszePlacki jaglano-dyniowe, bezglutenowehttp://www.blwpapu.pl/przepis/placki-jaglano-dyniowe-bezglutenoweSezon w pełni, więc dodaję dynię gdzie się da. Tu występuje w wersji lekko słodkiej, z wartościową i bardzo odżywczą kaszą jaglaną, wzmacniającą organizm (podobnie jak dynia). Jeśli nie przepadacie za smakiem dyni to mam dobrą wiadomość - w og&oacute;le jej nie czuć w tych plackach, dlatego jest to dobry patent do przemycania zalet tego warzywa do naszej diety :)Wed, 04 Oct 2017 14:25:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/placki-jaglano-dyniowe-bezglutenoweMuffinki owsiano-dyniowe z jabłkiemhttp://www.blwpapu.pl/przepis/muffinki-owsiano-dyniowe-z-jablkiemDyniowa owsianka z piekarnika - lekko słodka, w formie miękkich i wilgotnych babeczek. Te łatwe i szybkie w wykonaniu muffinki dostarczą energii na długo, a także zadbają o odporność organizmu. Babeczki są pożywne, zaspokajające gł&oacute;d na długo i wciągające :)Fri, 15 Sep 2017 00:01:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/muffinki-owsiano-dyniowe-z-jablkiemPlacki dyniowo-morelowe, bezglutenowehttp://www.blwpapu.pl/przepis/placki-dyniowo-morelowe-bezglutenoweDynia w wersji na słodko w pieczonych plackach. Jedyne słowa mojego malucha, jakie słyszę podczas konsumpcji tych placuszk&oacute;w, to naglące &quot;jesce!&quot; :) Gwarantuję, że zar&oacute;wno maluchy jak i duzi (i nie m&oacute;wię tu o dzieciach) pokochają te placuszki. Dzięki zawartości dyni wzmocnimy nimi odporność i dostarczymy szereg cennych składnik&oacute;w.Tue, 12 Sep 2017 14:55:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/placki-dyniowo-morelowe-bezglutenoweMus z dynihttp://www.blwpapu.pl/przepis/mus-z-dyniDynia - smaczne warzywo o wielu właściwościach zdrowotnych, na dodatek w sezonie kosztuje grosze. Czego chcieć więcej? Jeśli nie przepadamy za smakiem dyni w zupach czy daniach obiadowych, możemy przemycać ją w wersji na słodko - w plackach, ciastach, ciasteczkach, muffinkach czy owsiance. Mus dyniowy z przepisu można wykorzystać do przer&oacute;żnych potraw :)Fri, 08 Sep 2017 22:22:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/mus-z-dyniMakaron z sosem awokadohttp://www.blwpapu.pl/przepis/makaron-z-sosem-awokadoEkspresowy, zielony obiad, praktycznie bez gotowania (trzeba ugotować makaron :). Orzeźwiający i idealny na ciepłe dni. Sos z awokado, pomidora, limonki, bazylii, czosnku i oliwy wystarczy jedynie zblendować. Uwielbiam takie dania, kt&oacute;re są nie tylko szybkie w wykonaniu, ale także bardzo zdrowe i odżywcze.Mon, 28 Aug 2017 13:50:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/makaron-z-sosem-awokadoZa co kocham BLW - wrażenia po roku stosowaniahttp://www.blwpapu.pl/post/za-co-kocham-blw-wrazenia-po-roku-stosowaniaBLW stosuję od nieco ponad roku (na chwilę pisania tego wpisu), kiedy to m&oacute;j maluch ukończył 5,5 miesiąca. Jakie są moje wrażenia po tym czasie? Za co kocham BLW? :) Zobacz jakie są największe zalety tej metody żywienia według mnie.Fri, 25 Aug 2017 14:25:00 +0200http://www.blwpapu.pl/post/za-co-kocham-blw-wrazenia-po-roku-stosowaniaMini-omlety z pomidoremhttp://www.blwpapu.pl/przepis/mini-omlety-z-pomidoremProste w wykonaniu, dwuskładnikowe mini-omlety to coś, co trafia nie tylko do mojego malucha, ale także do mnie :) To przepis i wykonanie taty malucha, kt&oacute;ry jest domowym mistrzem naleśnik&oacute;w i przewracania na patelni. Omleciki goszczą u nas na śniadanie, to fajna alternatywa dla plack&oacute;w, owsianki, naleśnik&oacute;w czy kanapek.Wed, 23 Aug 2017 22:15:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/mini-omlety-z-pomidoremPlacki owsiano-marchewkowehttp://www.blwpapu.pl/przepis/placki-owsiano-marchewkowePieczone, owsiane placuszki z marchewką to kopalnia zdrowia tylko z czterech składnik&oacute;w. Placuszki są sycące, odżywcze, lekko wilgotne i słodkie, choć bez cukru. Placuszki świetnie sprawdzą się jako śniadanie, kolacja lub przekąska - nie tylko w domu, także w terenie.Fri, 18 Aug 2017 14:05:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/placki-owsiano-marchewkoweBorówkowy budyń jaglanyhttp://www.blwpapu.pl/przepis/borowkowy-budyn-jaglanyDomowy budyń bor&oacute;wkowy na bazie kaszy jaglanej, bez dodatku cukru. Samo zdrowie w owocowo-jaglanej, pysznej postaci :) Można spożywać zar&oacute;wno na ciepło, jak i na zimno. Najlepiej smakuje przygotowany na mleku kokosowym, lecz można też użyć krowiego. Do wykonania budyniu można wykorzystać inne owoce (świeże lub mrożone), na przykład maliny, jagody, truskawki.&nbsp;Tue, 08 Aug 2017 22:45:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/borowkowy-budyn-jaglanyMleko kokosowehttp://www.blwpapu.pl/przepis/mleko-kokosoweJak zrobić domowe mleko kokosowe? Jest to bardzo proste. Do wykonania mleka koko potrzebujemy tylko dw&oacute;ch składnik&oacute;w - wi&oacute;rk&oacute;w kokosowych (niesiarkowanych) oraz wody. W stosunku do mlek sklepowych, z karton&oacute;w lub puszek, domowe jest tańsze i bez dziwnych dodatk&oacute;w w składzie. A jak smakuje... :)Mon, 07 Aug 2017 22:32:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/mleko-kokosoweMuffinki owsiane z borówkamihttp://www.blwpapu.pl/przepis/muffinki-owsiane-z-borowkamiAlternatywa dla klasycznej owsianki, świetna do BLW. Te muffinki owsiane z owocami są bardzo proste w wykonaniu, a efekt jest pyszny, bardzo odżywczy i zdrowy. Muffinki są wilgotne w środku, miękkie, zwarte i pełne owoc&oacute;w. Można wykorzystać inne owoce (świeże lub mrożone), na przykład maliny, jagody, truskawki.Sat, 05 Aug 2017 00:45:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/muffinki-owsiane-z-borowkamiMuffinki czekoladowo-bananowehttp://www.blwpapu.pl/przepis/muffinki-czekoladowo-bananoweWilgotne i sycące babeczki, o smaku lekko gorzkiej czekolady. Zdrowe i uzależniające :) Bez dodatku mąki (rolę zagęstnika pełni karob / kakao), sody i proszku do pieczenia. Idealne na słodką przekąskę bez cukru, deser lub do zabrania w teren.Sun, 30 Jul 2017 00:25:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/muffinki-czekoladowo-bananowePaszteciki ze szpinakiemhttp://www.blwpapu.pl/przepis/paszteciki-ze-szpinakiemLubicie szpinak? Jeśli tak to pokochacie te paszteciki z kruchego ciasta. Koniecznie spr&oacute;bujcie, gwarantuję że to wcielenie szpinaku przypadnie Wam do gustu, a szpinakosceptyczni przekonają się do tego warzywa :)Mon, 03 Jul 2017 23:58:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/paszteciki-ze-szpinakiemBezglutenowe placki jabłkowe z amarantusemhttp://www.blwpapu.pl/przepis/bezglutenowe-placki-jablkowe-z-amarantusemPieczone placuszki z jabłkami, poppingiem z amarantusa i rodzynkami - bez glutenu i cukru. Puszyste, sycące i lekko słodkie. Na dodatek proste i w miarę szybkie w wykonaniu. Dobre na śniadanie, kolację lub przekąskę - domową lub w teren :)Sat, 17 Jun 2017 13:15:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/bezglutenowe-placki-jablkowe-z-amarantusemPlacki jaglano-bananowe z nutą czekoladowo-korzennąhttp://www.blwpapu.pl/przepis/placki-jaglano-bananowe-z-nuta-czekoladowo-korzennaPieczone placuszki bananowe bez cukru, z dodatkiem wartościowej kaszy jaglanej, odżywczej i wzmacniającej organizm. Do tego nuta czekoladowa w postaci karobu (zdrowszej alternatywy kakao) oraz przyprawy korzenne. Zrobiłam je całkiem przypadkiem, na szybko, by wykorzystać zalegające banany i kaszę - i okazały się strzałem w dziesiątkę&nbsp; :)&nbsp;Sun, 11 Jun 2017 12:25:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/placki-jaglano-bananowe-z-nuta-czekoladowo-korzennaSos pomidorowy z przecieru (passaty)http://www.blwpapu.pl/przepis/sos-pomidorowy-z-przecieru-passaty<!--StartFragment-->Pomidory w naszym menu goszczą bardzo często, zwłaszcza w sezonie. Poza sezonem wspomagam się sklepowymi przecierami. Tym razem proponuję prosty w wykonaniu sos z gotowego przecieru (passaty). Ten sosik pomidorowy nadaje się praktycznie do wszystkiego - do dań z makaronem, ryżem lub kaszą, do zapiekanek, do pizzy, jako smarowidło do pieczywa lub sos do maczania / ketchup.<!--EndFragment-->Fri, 09 Jun 2017 12:35:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/sos-pomidorowy-z-przecieru-passatyBulion warzywnyhttp://www.blwpapu.pl/przepis/bulion-warzywny<!--StartFragment-->Naturalny, wegetariański bulion bez soli, kt&oacute;ry najczęściej stosuję do przyrządzania ryżu i kasz - nie tylko risotto i kaszotto, r&oacute;wnież do zwykłego gotowania. Wtedy danie zupełnie inaczej smakuje :) Bulionu z warzyw można użyć także jako bazę do zup czy sos&oacute;w.<br /> <!--EndFragment-->Mon, 05 Jun 2017 22:41:00 +0200http://www.blwpapu.pl/przepis/bulion-warzywny